Gegeven | Doel en achtergrond |
---|---|
AGB code organisatie | Via de AGB code kunnen zorgkantoren declaraties koppelen aan het opgegeven NZA nummer en zo de productieaantallen controleren. |
NZa-nummer, KvK nummer organisatie, KvK vestigingsnummers, CAK nummer, Naam organisatie, Naam vestigingen | Ter controle juiste zorgaanbieder |
Contactpersoon zorgaanbieder | Indien er bij het zorgkantoor vragen zijn over hetgeen is aangeleverd, kan het zorgkantoor contact opnemen met dit contactpersoon. |
Vraag |
---|
1.1 Wat is het gemiddeld aantal personeelsleden? |
1.2 Wat is het aantal personeelsleden op een peildatum? |
2.1 Wat is het aantal ingezette uren? |
2.2 Wat is het aantal verloonde uren? |
3.1 Wat is het percentage personeel met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd op een peildatum? |
4.1 Wat is de gemiddelde contractomvang van het personeel? |
5.1 Wat is de leeftijdsopbouw van het personeel? |
6.1 Wat is het percentage ingezette uren personeel per kwalificatieniveau? |
7.1 Wat is het aantal ingezette uren personeel ingezet per cliënt? |
8.1 Wat is het percentage ingezette uren personeel niet in loondienst (PNIL)? |
8.2 Wat is het percentage kosten personeel niet in loondienst (PNIL)? |
9.1 Wat is het aantal vrijwilligers? |
10.1 Wat is het aantal leerlingen? |
11.1 Wat is het kortdurend ziekteverzuimpercentage (excl. zwangerschapsverlof)? |
11.2 Wat is het kortdurend ziekteverzuimpercentage (incl. zwangerschapsverlof)? |
11.3 Wat is het langdurend ziekteverzuimpercentage (excl. zwangerschapsverlof)? |
11.4 Wat is het langdurend ziekteverzuimpercentage (incl. zwangerschapsverlof)? |
12.1 Wat is de verzuimfrequentie (excl. zwangerschapsverlof)? |
12.2 Wat is de verzuimfrequentie (incl. zwangerschapsverlof)? |
13.1 Wat is het percentage instroom personeel? |
13.2 Wat is het percentage uitstroom personeel? |
13.3 Wat is het percentage doorstroom personeel naar oplopend kwalificatieniveau? |
13.4 Wat is het percentage doorstroom personeel naar aflopend kwalificatieniveau? |
Doel en achtergrond
Vraag |
---|
14.1 Wat is het aantal cliënten per zorgprofiel? |
14.2 Wat is het aantal cliënten per leveringsvorm? |
14.3 Wat is het aantal cliënten per zorgprofiel per leveringsvorm? |
Doel en achtergrond
Vraag |
---|
15.1 Wat is het aantal wooneenheden? |
15.2 Wat is het aantal bezette wooneenheden? |
15.3 Wat is het aantal personen dat per vestiging kan wonen? |
15.4.1 Wat is het aantal bewoners per wet? |
15.4.2 Wat is het aantal cliënten per Wlz-indicatie per sector? |
15.4.3 Wat is het aantal cliënten per Wlz-VV leveringsvorm? |
16.1 Wat is het aantal cliënten met syndroom van Korsakov? |
17.1 Wat is de geplande toe- of afname van het aantal wooneenheden? |
17.2 Wat is de geplande toe- of afname van het aantal cliënten per (clustering) van leveringsvorm(en)? |
Doel en achtergrond
Voor de berekening van de indicatoren en informatievragen in de verschillende uitwisselprofielen worden algemene uitgangspunten gehanteerd. Uitgangspunten die gelden voor specifieke indicatoren of informatievragen worden bij de functionele beschrijving van de betreffende indicator beschreven. Indicator-specifieke uitgangspunten gaan voor op algemene uitgangspunten van een uitwisselprofiel.
Voor alle uitwisselprofielen gelden onderstaande algemene uitgangspunten:
De functionele beschrijving van de berekening per indicator staat hier: Klik hier
Voor alle indicatoren Personeel geldt dat deze door de zorgkantoren aanvullend ingedeeld worden per wet (Wlz, Zvw, Wmo, overig) én binnen de Wlz uitgesplitst in langdurige zorgsector (Wlz VV, GGZ-B, GGZ-W, LG, LVG, VG, ZGAUD en ZGVIS). Voor indicator 2.1 Ingezette uren personeel geldt dat deze aanvullend ingedeeld wordt per Wlz VV leveringsvorm (Verblijf, VPT, MPT, DTV, PGB). De zorgkantoren gebruiken de antwoorden op de indicatoren 15.4.1. 15.4.2 en 15.4.3 om deze indelingen te maken.
De concepten, eigenschappen en relaties die nodig zijn om de indicatoren zorgkantoren te beantwoorden staan hier: klik hier.
Het aggregatieniveau is voor alle indicatoren organisatie- en vestigingsniveau.
In de reguliere gesprekscyclus tussen zorgkantoor en zorgaanbieder kan een toelichting worden gegeven op de uitkomsten in het geval van niet verwachte of afwijkende cijfers. Daarnaast kunnen ook verbeterplannen en kwaliteitsplannen en -verslagen voor contextinformatie worden gebruikt.
Loopt u tegen een issue of vraag aan bij het KIK-V product? Neem dan contact met ons op!